- На помилках учаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Учні, студенти не мають боятися припуститися помилки.
- Давайте студентам, учням можливість максимально виявити свою ініціативу. Учіть учнів, студентів самостійно думати і працювати.
- Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного заняття.
- Не у всіх студентів, учнів вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте студентам, учням не вірити у свої сили.
- Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.
- Кожен студент, учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.
- Найкращий той діалог, у процесі якого студенти, учні відгукуються не на слова, а на думки.
- Добрій пам’яті передує пильна увага.
- Думки студента, учня набагато продуктивніші за думки педагога.
- Чогось навчить можна тільки практикою.
- Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економніше та ефективніше.
- Створюйте проблемні ситуації на заняттях. Там, де немає вибору, немає мислення.
- Якщо студент, учень дивується – він починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви.
- Зацікавленість – найсильніша мотивація для навчання.
- Учіть студентів, учнів робити записи.
- Запам’ятовування матеріалу часто залежить від його викладу. Про рівень викладача можна зробити висновок з того, як він уміє висловлюватися.
- Є два основних мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на заняттях.
- Якщо викладач стоїть – він більше привертає увагу студентів, учнів.
- Плануйте дискусії, диспути на заняттях. Це посилює увагу студентів, учнів.
- Викладач не має говорити без упину. Учні, студенти не встигатимуть за його думками.
- Про те, наскільки цікавим є зміст заняття, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду студентів, учнів. Особливо ретельно готуйте початок заняття. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.
Поради педагогам. З чого починається ефективний урок?
Викладачам