- Дізнаватися, чи є серед родинних цінностей ваших студентів, учнів пізнавальні
- Навчити студентів, учнів здійснювати аналіз ступеня задоволеності своїх потреб, зокрема пізнавальних
- Максимально привабливо організовувати перші зустрічі з студентами, учнями, а в подальшій роботі підтримувати атмосферу цікавості
- Сприяти усвідомленню студентом, учнем його наявних мотивів
- Виявляти напрям спрямованості студентів, учнів стосовно навчальної діяльності
- Будувати корекційну роботу на наявних, а не бажаних мотивах
- Сприяти формуванню адекватної самооцінки студентом, учнем своїх навчальних здібностей
- Формувати (підкріплювати) внутрішню мотивацію студента, учня
- Організовуючи навчальний процес, плануючи і прогнозуючи можливі ситуації, відзначати дії, які активізують когнітивну сферу особистості
- Виявляти сфери інтересів ваших студентів, учнів
- Постійно звертати увагу студентів, учнів на те, як саме і навіщо вони можуть застосовувати отриману на заняттях інформацію
- Збільшувати вагу самостійних засобів навчання
- Надавати процесу навчання проблемного характеру
- Підкріплювати пізнавальну мотивацію позитивними емоціями
- Використовувати комунікативні фактори
- Підбирати засоби контролю та оцінювання, які сприяють підкріпленню позитивної пізнавальної мотивації
- Активно пробуджувати і підтримувати суспільно-політичні інтереси студентів, учнів
- Пояснити студентам, учням зв’язок мотивації з вольовими зусиллями особистості