Просвітницьке заняття з елементами тренінгу «Стрес та його вплив на психологічну готовність здобувачів освіти до зовнішнього незалежного оцінювання»

Новини, Психологічна служба

10 грудня 2020 року практичним психологом  Бевзюк Ольгою Петрівною проведено просвітницьке заняття з елементами тренінгу «Стрес та його вплив на психологічну готовність здобувачів освіти  до зовнішнього незалежного оцінювання» в групі МСЕ-92.

 Мета: психолого-педагогічна підготовка здобувачів освіти  до  участі в зовнішньому незалежному оцінюванні; надати поради  учасникам ЗНО, як сформувати уміння адекватно діяти в стресових ситуаціях; формувати впевненість в собі, своїх силах; навчити навичок саморегуляції та саморелаксації у стресових ситуаціях;

Психологи розцінюють тестування  як:

1) “перетравлювання” значного обсягу інформації, яке пов’язане з великим навантаженням на мозок;

2) серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему.

Тому найоптимальнішим варіантом підготовки до складання іспитів та проходження тестового періоду є такий:

раціональне харчування (мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти) забезпечать баланс необхідних інгредієнтів та відновить енергетичні витрати;

нормальний здоровий сон та відпочинок зменшать навантаження на нервову систему;

не варто в цей період відмовлятися від занять спортом чи улюбленої справи – це буде своєрідний відпочинок;

слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: “сова”, неефективно працює о 6-8 годині ранку, а “жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 години ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17.00 до 18.00 години.

Поради для подолання стресу:

  1. Вчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок наказує виробляти гормони стресу на будь-який подразник, що загрожує нашому спокою.
  2. Використайте найпростішу йогівську вправу. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть їх у боки, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на одну біля пупка (ліва рука знизу). Ваш мозок насичується киснем і заспокоюється.
  3. Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему.
  4. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам вдається впоратися із хвилюванням.
  5. Живіть активно. По-перше, активні рухи не дають накопичуватися адреналіну, по-друге, відволікають від негативних думок: «Я не здам», «Я не знаю» тощо.
  6. Стежте за пульсом – його оптимальна частота розраховується за формулою: 180 мінус ваш вік.

Психологічні особливості, які слід ураховувати

 при вивченні матеріалу:

  1. “Ефект краю”. Найкраще запам’ятовується інформація, вкладена на початку й наприкінці тексту. Тому під час запам’ятовування слід напружувати свої пізнавальні здібності саме при вивченні середини.
  2. Повторювати матеріал теж слід вдумливо, оскільки після “завантаження в мозок” не повторити цю інформацію, 20-30% її втрачається впродовж перших 10 годин. Щоб цього не сталося, слід працювати з текстом так: спочатку прочитати його, потім повторити вдруге, через 20 хвилин – утретє, а через 8-10 годин – учетверте, і ще раз – через добу.
  3. Наявність власної стратегії та пошуку відбору інформації, свого інтелектуального стилю полегшує вивчення. Так, знаючи особливості своєї пам’яті, можна вивчати матеріал сприймаючи його побачивши, можна проговорювати його вголос, або переказувати комусь.
  4. Аутогенне тренування та власні формули заспокоєння налаштують учнів на впевнений лад та оптимізм.
  5. Підтримка батьків – один із чинників успіху. Емоційний батьківський захист – велика підтримка перед іспитом. Можна взяти квитки до театру, просто погуляти, згадати свій період складання іспитів і розповісти про нього дитині – це заспокоює.

Наступний запис
Привітання вихованців центру “Шанс” зі святом Миколая.
Попередній запис
10 грудня – Міжнародний день прав людини
Меню