Методичні рекомендації щодо використання дистанційних технологій

Дистанційне навчання

Найбільш поширеними формами (інструментами спілкування)  дистанційних технологій є наступні:

  • електронна пошта (засіб передавання різного виду повідомлень);
  • віртуальний кабінет (місце зосередження теоретичного матеріалу певного предмета та можливість здійснення самоконтролю учасниками освітнього процесу за результатами самостійного опрацювання);
  • чат (спілкування користувачів у режимі реального часу);
  • відео конференція (конференція реального часу в онлайн режимі);
  • блог (належить одній особі (конкретному педагогові) і дозволяє користувачам виконувати певні пропоновані завдання) тощо.

 Основним засобами онлайн комунікації можуть бути:

  1. 1. Skype, Zoom — безкоштовне програмне забезпечення з закритим кодом, що забезпечуе текстовий, голосовий та відео зв’язок через інтернет між учасниками освітнього процесу;
  2. Viber — мобільний додаток для безкоштовних повідомлень і дзвінків між користувачами viber, що використовують 3G, 4G або Wi-Fi Інтернет-з’єднання;
  3. Telegram — месенджер, програмне забезпечення для смартфоків, планшетів та ПК, яке дозволяе обмінюватися текстовими повідомленнями, графічними файлами, відео файлами, а також безкоштовними дзвінками;
  4.  Facebook Messenger — додаток до обміну миrгевими повідомленнями і відео; створений на основному сайті Facebook;
  5. 5. Cоціальні мережі (Facebook, Twitter, Instagram, Google+).

Для підтримки дистанційної форми навчання рекомендуємо використання  платформи:

G Suite for Education (Google Classroom) — це безкоштовний сервіс для закладів освіти та некомерційних організацій. Також він доступний всім, хто має особистий обліковий запис Google.

Переваги:

  • Безкоштовність.
  • Доступність зі смартфонів, планшетів (додатки на Google Playта на Apps)
  • Кількість учнів одного заняття може досягати 200 осіб, а викладачів – 20 осіб.
  • Кожен може переглядати завдання, залишати коментарі та ставити запитання;
  • Платформа взаємно інтегрована з «Google Диском» (Google Docs), «Google Календарем», «Google Формами» і Gmail-поштою. Усі матеріали зберігаються на «Google Диску».
  • Для незрячих та інших людей з вадами зору передбачені програми голосового читання усього контенту, розміщеного будь-ким у Google Classroom

Рекомендуємо наступний алгоритм організації самостійної роботи:

1.Виокремлення тем для самостійного вивчення з навчальної програми предмета та ознайомлення здобувачів з об’ємом самостійної роботи.

2.Складання графіка індивідуальної та групової роботи в рамках вивчення окремого предмета.

3.Ознайомлення здобувачів з формами, методами та видами роботи.

4.Визначення способів онлайн комунікації з метою забезпечення зворотного зв’язку.

5.Визначення форм та видів контролю.

6.Забезпечення необхідним інформаційним матеріалом (конкретний розділ, параграф підручника, посібника, додаткового джерела)/ посиланням на інтернет-ресурси.

 3 метою оцінювання результатів дистанційного навчання здобувачів освіти варто використовувати наступні онлайн платформи:

https://kahoot.com – опитування та залучення групи до роботи (проведення контрольних робіт, зрізів знань, тестів й оцінювання в ігровій формі);

https://onlinetestpad.com/иа – конструктор тестів, опитувань,
кросвордів, ігор, комплексних завдань та готових матеріалів;

https://learningapps.org/  – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань;

https://www.edmodo.com/  – освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися викладачам та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання;

Google-форми -використання Google документів для спільної роботи.

Для організації дистанційної форми навчання рекомендуємо використання наступних онлайн ресурсів:

YouTube — канали, блоги викладачів-предметників;

https://educationpakhomova.Ыo~spot.com/2020/ОЗ/10.htm1?т=1 – уроки фізики, математики дистанційно (10 онлайн ресурсів);

Moodle — безкоштовна міжнародна платформа підтримки дистанційного навчання https://moodle.org/?lang=uk;

https://learning.ua – портал інтерактивної електронної освіти із загальноосвітніх предметів;

https://www.youtube.com/user/KhanAcademyUkrainian – перекладені та озвучені українською науково-популярні та освітні відео з фізики, астрономії, біології, географії та математики;

https://www.mozaweb.com/uk/         – портал         цифрових матеріалів для дистанційного навчання (електронні підручники, інтерактивні 3D-сцени, мапи, освітні відео, завдання);

https://prometheus.org.ua/zno/ — підготовка до ЗНО;

https://www.duolingo.com/learn — безкоштовна платформа для вивчення іноземних мов;

https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/,https://webpen.com.ua , https://www.facebook.com/mova.ukr/ — онлайн ресурси для поглиблення знань з української мови.

Попередній запис
Методичні рекомендації при організації освітнього процесу в карантинних умовах
Меню