Найбільш поширеними формами (інструментами спілкування) дистанційних технологій є наступні:
- електронна пошта (засіб передавання різного виду повідомлень);
- віртуальний кабінет (місце зосередження теоретичного матеріалу певного предмета та можливість здійснення самоконтролю учасниками освітнього процесу за результатами самостійного опрацювання);
- чат (спілкування користувачів у режимі реального часу);
- відео конференція (конференція реального часу в онлайн режимі);
- блог (належить одній особі (конкретному педагогові) і дозволяє користувачам виконувати певні пропоновані завдання) тощо.
Основним засобами онлайн комунікації можуть бути:
- 1. Skype, Zoom — безкоштовне програмне забезпечення з закритим кодом, що забезпечуе текстовий, голосовий та відео зв’язок через інтернет між учасниками освітнього процесу;
- Viber — мобільний додаток для безкоштовних повідомлень і дзвінків між користувачами viber, що використовують 3G, 4G або Wi-Fi Інтернет-з’єднання;
- Telegram — месенджер, програмне забезпечення для смартфоків, планшетів та ПК, яке дозволяе обмінюватися текстовими повідомленнями, графічними файлами, відео файлами, а також безкоштовними дзвінками;
- Facebook Messenger — додаток до обміну миrгевими повідомленнями і відео; створений на основному сайті Facebook;
- 5. Cоціальні мережі (Facebook, Twitter, Instagram, Google+).
Для підтримки дистанційної форми навчання рекомендуємо використання платформи:
G Suite for Education (Google Classroom) – це безкоштовний сервіс для закладів освіти та некомерційних організацій. Також він доступний всім, хто має особистий обліковий запис Google.
Переваги:
- Безкоштовність.
- Доступність зі смартфонів, планшетів (додатки на Google Playта на Apps)
- Кількість учнів одного заняття може досягати 200 осіб, а викладачів – 20 осіб.
- Кожен може переглядати завдання, залишати коментарі та ставити запитання;
- Платформа взаємно інтегрована з «Google Диском» (Google Docs), «Google Календарем», «Google Формами» і Gmail-поштою. Усі матеріали зберігаються на «Google Диску».
- Для незрячих та інших людей з вадами зору передбачені програми голосового читання усього контенту, розміщеного будь-ким у Google Classroom
Рекомендуємо наступний алгоритм організації самостійної роботи:
1.Виокремлення тем для самостійного вивчення з навчальної програми предмета та ознайомлення здобувачів з об’ємом самостійної роботи.
2.Складання графіка індивідуальної та групової роботи в рамках вивчення окремого предмета.
3.Ознайомлення здобувачів з формами, методами та видами роботи.
4.Визначення способів онлайн комунікації з метою забезпечення зворотного зв’язку.
5.Визначення форм та видів контролю.
6.Забезпечення необхідним інформаційним матеріалом (конкретний розділ, параграф підручника, посібника, додаткового джерела)/ посиланням на інтернет-ресурси.
3 метою оцінювання результатів дистанційного навчання здобувачів освіти варто використовувати наступні онлайн платформи:
https://kahoot.com – опитування та залучення групи до роботи (проведення контрольних робіт, зрізів знань, тестів й оцінювання в ігровій формі);
https://onlinetestpad.com/иа – конструктор тестів, опитувань,
кросвордів, ігор, комплексних завдань та готових матеріалів;
https://learningapps.org/ – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань;
https://www.edmodo.com/ – освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися викладачам та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання;
Google-форми -використання Google документів для спільної роботи.
Для організації дистанційної форми навчання рекомендуємо використання наступних онлайн ресурсів:
YouTube – канали, блоги викладачів-предметників;
https://educationpakhomova.Ыo~spot.com/2020/ОЗ/10.htm1?т=1 – уроки фізики, математики дистанційно (10 онлайн ресурсів);
Moodle — безкоштовна міжнародна платформа підтримки дистанційного навчання https://moodle.org/?lang=uk;
https://learning.ua – портал інтерактивної електронної освіти із загальноосвітніх предметів;
https://www.youtube.com/user/KhanAcademyUkrainian – перекладені та озвучені українською науково-популярні та освітні відео з фізики, астрономії, біології, географії та математики;
https://www.mozaweb.com/uk/ – портал цифрових матеріалів для дистанційного навчання (електронні підручники, інтерактивні 3D-сцени, мапи, освітні відео, завдання);
https://prometheus.org.ua/zno/ — підготовка до ЗНО;
https://www.duolingo.com/learn — безкоштовна платформа для вивчення іноземних мов;
https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/,https://webpen.com.ua , https://www.facebook.com/mova.ukr/ — онлайн ресурси для поглиблення знань з української мови.